torsdag den 7. februar 2013

Hæklet pude i Zpagetti


Jeg har ligesom så mange andre forelsket mig i de groft strikkede puder i forskellige farver. Denne fra By Nord koster 849.- hvilket jeg synes er mange penge for en pude... Derfor har jeg forsøgt at finde et hjemmelavet alternativ.

Det har jeg fundet her, men da jeg ikke kan strikke og ikke har tålmodighed til at lære det lige nu.... Har jeg hæklet en efter fri fantasi..


Jeg har hæklet til en pude fra IKEA på 50 x 50 og har brugt lige knap 4 nøgler Zpagetti fra Panduro Hobby.
Slå 35 luftmasker op og vend med nr. 36 
hækle 35 fastmasker og vend med en luftmaske
*Herefter hækler du 35 fastmasker i den bagerste del af den foregående maske
vend med en luftmaske og hækle 35 fastmasker i den foreste del af foregående fastmaske. 
Gentag fra * indtil du har 26 rækker i alt hæft ender og lav den anden side magen til.

Siderne på puden hæftes sammen med kædemasker eller fastmasker. Jeg har brugt kædemasker til dette eksempel og har valgt at lukke den hele vejen rundt. Man kan også vælge kun at lukke 3 af siderne og montere knapper i den sidste side. 

Som bonus med denne hækleopskrift får man to mønstre at vælge i mellem, så jeg har allerede lavet en mere med "vrangen" ud.



- God hækling..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar