lørdag den 16. februar 2013

Cookies with star quality



Jeg har forsøgt en anden type cookie end den jeg plejer at lave med havregryn og chokolade. De her kræver lidt mere håndarbejde og opmærksomhed men bliver også rigtig gode. Sprøde udenpå og klistrede indeni. Man kan lav kagerne i alverdens forme, jeg er helt tosset med stjerner for tiden så jeg har lavet en masse knasende stjerner.

Opskrift på 30-35 stjerner

250 g. sukker
40 g. saltet smør
1 1/2 tsk. vanillesukker
1 stort økologisk æg
350 g. mel
1/2 tsk Natron
1/2 dl. vand

Natron røres ud i vandet. De tørre ingredienser blandes (hold lidt mel tilbage ca. 50 g. - tilsæt det hvis din dej bliver for våd) Æg og smør røres i den tørre blanding og natron tilsættes. Ælt dejen hurtigt sammen og rul den ud på en bagemåtte så tynd som muligt og stik ud med det udstik du har valgt. Giv plads mellem kagerne, da de gerne vil flyde lidt ud.

Bag kagerne i ovnen ved 225 g C med hård over og undervarme i 2-5 min for at kagerne skal holde deres form så vidt muligt. herefter skrues ovnen ned på 180 g C og sæt den evt. på varmluft i 10 -12 min. Det er en meget sukkerholdig kage så hold øje med dem. Tag dem ud når de er flotte og gyldne og lad dem køle af inden du sætter tænderne i dem





Ingen kommentarer:

Send en kommentar