søndag den 30. december 2012

Kransekagekonfekt



Kransekagekonfekt er et must til nytårs aften. Jeg kunne spise det hele året hvis det ikke var så usundt...

For at lave 25-30 stk.

Kransekagemasse:
300 g. ren rå marcipan 
90 g. flormelis
24 g. past. æggehvider

Marcipan og flormelis æltes sammen i hånden eller på røremaskine med spartel. Den færdige ensartede masse lægges i en pose eller tætlukket beholder i køleskabet i min. 2 timer eller gerne til næste dag.

50 g nougat
Mandler, hasselnødder og cocktailbær kan bruges som fyld.

Rul små konfektkugler ud eller brug sprøjtepose læg dem direkte på bagepladen med bagepapir. Lav en lille fordybning i kagerne evt. med skaftet på en grydeske. Hvis din konfekt skal være med cocktailbær, mandler eller hasselnødder trykkes disse den i kagerne med det samme.
Konfekten bages i ovnen ved 220 g. C i 6-8 min til de er gyldne.

Efter bagningen trykkes igen en let fordybning i de kager der skal fyldes med nougat. Smelt nougat over vandbad og kom den i en frysepose. Klip et lille hul i det ene hjørne og fyld de afkølede kager og sæt dem i køleskabet i min. 30 min før servering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar