tirsdag den 3. september 2013

Citron og kokos biscotti


Disse biscotti er rigtig gode og smager frisk af citron.. mmhh:) Opskriften har jeg fundet i det fantastiske blad; Australian women's weakly. Herunder kan du læse mine erfaringer med opskriften.

Opskriften giver ca 80 biscotti's

Du skal bruge 220 g sukker
2 økologiske æg
250 g hvedemel
1/2 tsk bagepulver*
1/2 knsp salt
80 g kokosmel
2 tsk fint revet citron skal
2 tsk fint revet lime skal
2 tsk fint revet appelsinskal*

Pisk sukker og æg sammen til en lys og luftig masse. Bland bagepulver, salt og hvedemel godt og tilsæt det i æggemassen, herefter tilsættes kokosmel og citrus skal. Dejen æltes på en meldækket overflade indtil den er smidig og ensartet. Dejen deles i 2 lige store stykker og rulles til 2 brød på ca. 30 cm. Bag brødene i ovnen 180 grader C i 30 minutter. 

Lad brødene afkøle på en rist i ca. 10 min. Reducer ovntemperaturen til 150 grader C. Brødene skæres på skrå med en god brødkniv ca. 0,5 cm tykke. De udskårede stykker bages på en bageplade i ca. 30 min. vendes evt. halvejs i bagetiden.

Kagerne kan holde sig i en lufttæt beholder i 2-3 uger.

* I den originale opskrift er der brugt 50 g self-raising flour. Dette har jeg erstattet med 50g hvedemel, 1/2 tsk bagepulver og 1/2 ksp salt
* Mængden af citrus skal kan justeres som man synes, jeg brugte mere citron og mindre appelsin end den originale opskrift, men det der står skrevet her er beskrevet som i den originale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar