fredag den 6. december 2013

Pebbernødder




Til denne portion pebbernødder har jeg fået hjælp af Dr. Oetker... Det er ellers ikke noget jeg er stolt af, men da stormen i går forhindrede mig i at handle, måtte jeg kigge i gemmerne og bruge hvad jeg havde... Selvom det er en færdigblandet krydderiblanding smager de nu meget godt!

Opskriften findes også på bagsiden af posen, men herunder kan du læse mine erfaringer med den.

180-200stk

220 g hvedemel
1 brev Dr. Oetker Pebernød krydderi
125 g sukker
125 g blødt smør
1 økologisk æg str. M/L

Sigt hvedemel og pebernød krydderi sammen. Bland sukker i og tilsæt det bløde smør. Dejen samles med ægget.

Del dejen i 4 lige store stykker og rul dem ud til lange pølser. Pølserne skæres i små stykker og trilles til pebbernødder. Læg pebbernødderne på en bageplade og bag dem i ovnen ved 180 gader varmluft i 8-10 minutter..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar