tirsdag den 12. marts 2013

Hjemmelavede burgerboller

Jeg elsker burger og det er nem aftensmad, men jeg hader de der hvide boller man køber i dyre domme. Jeg har derfor fundet denne forholdsvis hurtige opskrift og fået de lækreste luftige, bløde boller. Der bude kan bruges til almindelig burger, bøfsandwich eller kyllingeburger..




8-10 stk.

50 g gær
3 dl lunkent vand
400 g hvedemel
50 g grahamsmel
1 tsk sukker
1 knsp salt
1 spsk. olie

evt. æg og sesamfrø til pyntning

Udrør gæren i vandet og tilsæt mel, olie, sukker og salt. Ælt dejen godt og lad den hæve i 30 min.
rul dejen ud på et meldrysset bord og del dejen i 8-10 lige store stykker. Stykkerne formes til boller og bages i ovnen på 200 grader i ca. 15-20 min.

Du kan evt. halvere mængden af gær og fordoble hævetiden.

1 kommentar:

  1. Oh how yummy! Can I invite myself for dinner? :) xo

    SvarSlet