tirsdag den 19. juni 2012

Renovering af retro brødrister og Ginge badevægt

Renovering af loppefund er næsten lige så sjovt som at finde dem og det er faktisk meget nemt.

På Brørup marked fandt jeg en meget tarvelig Ginge badevægt, den var rusten og misligeholdt. Manden der havde den til salg var ved at pakke sin bod sammen og jeg spurgte hurtigt hvad han skulle have for vægten. De plejer at være rimelig dyre også selvom de er rigtig tarvelige... 50.- sagde manden, hvis du er hurtig. Og det var jeg - vupti et styks meget snavset og meget tung Gingevægt blev båret tilbage i bilen og dagens kup var gjort.

Desværre tog jeg ingen billeder af den før jeg var gået i gang med renoveringen, men den så næsten sådan her ud.. Bare mere rusten...


Rusten og den gamle maling blev slebet af med værktøj venligst udlånt af Jeppe. Resterne af pladen blev skrabet af. Glasset forsigtig skruet af og vægtskiven blev dækket omhyggeligt med malertape før den antik hvide spray maling blev sprøjtet på. 2 gange skulle den have maling, det pudsede glas blev sat på igen og en ny laminat plade blev skåret til og limet på. Her er det færdige resultat.





Den ligner en ny, jeg er så glad for den og renoverer gerne endnu en hvis jeg kan få den billigt.

Den anden aften kom Ole forbi meden forsinket fødselsdagsgave; en gammel skæv brødrister og en dåse lyseblå spraymaling.
Hurtigt fik vi den skilt ad, pudset med sandpapir og spraymalet. Selve risten måtte rettes lidt ud, ledningen blev efterset og monteret og snart kunne vi samle den igen... Ja det gik faktisk så hurtigt at jeg heller ikke nåede at tage et billede af den før renoveringen, så jeg har måttet være ude at låne igen...



Her er det færdige resultat, den er bare så fin og virker ubeklageligt. 

Tak til Ole for godt initiativ...



2 kommentarer: